Höst blev till Vinter


Den gick rackarns fort... hösten. I måndags när jag slog upp gluggarna låg snön vackert vitt på backen. Första snön är vacker och ger ett rofyllt intryck. Detta tills vi skall skrapa rutorna på bilen. Jag vet inte riktigt vad en annan missade men jädrar vad hösten sprang iväg, många saker på en och samma gång.

2013 års planer har börjat smidas. Det kommer bli ett grymt år. Bästa hittills! :)
Förutom lite småtävlingar här och där är det framförallt 3 saker:

Lapierre Rooster Club - Vätternsatsning.
Tillsammans med ett gäng andra cykelnördar kommer vi träna och göra en seriös helsatsning på 2 SUB grupper, SUB8 och SUB9. Totalt är vi 74st fördelade ungefär hälften i vardera grupp. Min satsning  ligger på SUB8.

Vi snackar sponsorer, gemensamma kläder och träningsläger. Kommer bli hur häftigt som helst! Jag tror ni kan gissa vem som är huvudsponsor.


Vätterntriathlon - Långdistans SM. 
Jag ville egentligen gjort en Ironman nånstans... men detta får vänta. Men att få vara med på första upplagan av Vätterntriathlon kommer bli häftigt. Jag har ju en viss förkärlek till Motala och dess omgivning. Att dessutom att "tävla" eller snarare mäta sig med svenska eliten kommer bli roligt och ger mkt insulin till motivationen.

Göteborgsvarvet!
För tredje gången springer jag för Taxi Göteborg. 2013 års träningsdos och tävlingstid kommer omvandlas till forskningstimmar för Hjärtebarnsfonden. Denna fond forskar och utvecklar vården kring barn och ungdomar med medfött hjärtfel. Ytterligare en inspiration för att inte ligga hemma och pilla sig i naven :-)

Så våren kommer bli en intensiv månad. Me like!

På tal om motivation så var jag och lyssnade på Jonas Colting i tisdags, i Göteborg. Vilken energi! I mer än 4 timmar höll han lågan (med 2 pauser). Hans tankar kring hälsa och träning är väl värda att anamma. Läs mer på hans blogg www.colting.se

Träna på!
/A

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Norrland och Mockträsktempot

Viva La France - Del 2

Rejs report Ironman Nice