Att förverkliga en dröm...

Oftast börjar det med en tanke, en ide om att förverkliga något stort. Du sår ett frö som växer sig starkare. Tillslut går det inte att rubba bort tankarna , rötterna är för djupa. Tanken skapar en handling som påminner om ett lokomotiv som rusar fram. Du är övertygad och du gör den där saken som du alltid tänkt förverkliga!
Just precis det där har jag gjort. Nästa års mål är klart. Jag är anmäld till UltraTri Sweden.



Efter några års vattnande av fröet har det växt fast. Nästa års utmaning kommer vara min utan tvekan största utmaning rent fysiskt (att föda min dotter hemma slår det, men det är en annan historia).
Det började i somras. Jag föranmälde mig på meriter efter en del velande till UltraTri Sweden. Blir jag antagen så blir jag antagen... Handling skapar konsekvens. I Augusti fick jag erbjudandet att deltaga. Herregud! Tankarna snurrade. Jag frågade min fru. Fler funderingar. Pratade med kompisar. Skall jag göra detta? Ja det klart jag skall. Jag har fysen för det. Ett starkt pannben. Men framförallt jag älskar ju detta! Änentyr ohçh utmaningar. Testa gränserna. Livet går inte att planera och skall jag göra detta gigantlopp så är det NU inte sen.

Okej vad är UltraTri och varför i hela friden ska det vara bra för?

UltraTri är en Ironman gånger tre, typ. Det är Sveriges enda Ultralopp i Triathlon och deltagarantalet är max 20st.

Under tre dagar (21-23 Juli) skall jag simma från Nidigen utanför Onsala för att korsa Sverige och gå i mål i Stockholm på tredje dagen.
Dag 1 = 9 km simning, 19 mil cykel (Mål Huskvarna)
Dag 2 = 32 mil cykel (Mål Trosa)
Dag 3 = 23 km löp, 3 km sim, 70 km löp. (Mål Rålambhofsparken)
Värt att nämna är att Hammarbybacken skall klämmas av under löpningen :-)

Start Nidingen (foto: UltraTri Sweden)
Jag kommer ha ett supportteam som rullar med hela vägen dessa dagar. Ett handplockat team som kommer ge den bästa energin och stödet i de mörka stunderna.

Mer info om tävlingen finns på www.ultratri.se

Det kommer kosta svett, tårar och nerskavd hud. Funderingarna är många och planeringen kring upplägg är i full gång. Kombinationen med familjefader, heltidsarbetande samt slanten det kostar att genomföra detta är en spännande uppgift.

Jag citerar Robin Sharma: If you're not scared a lot, you're not growing very much.

Att gå från en tanke som jag fick när jag läste om Kari Martens äventyr för flera år sen och Coltings tävlande i Ultraman gör att jag nu står här alltså. Anmäld. Det kommer bli en grym resa. Med mig har jag flera vänner som jag kan träna med och få inspiration ifrån. En stöttande familj och en rejäl balja motivation. Det gäller att ha kul på vägen!

/Andreas

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Norrland och Mockträsktempot

Viva La France - Del 2

Rejs report Ironman Nice