De personliga rekordens år

Att sitta och skriva på självaste nyårsafton i ett försök att sammanfatta det året som varit är både kul men inte helt enkelt. Det är många roliga saker, en del saker som är skit, saker man är stolt över, andra delar man helst vill glömma i pinsamma försök. Men det är väl det som kallas för livet.

Det finns olika varianter att sammanfatta. Det kan göras i bildspel, i topplistor eller bara att rabbla allt i kronologisk ordning. Jag gör den enkla varianten med bilder och talande text i balandad kompott.

Totalt blev det 400 timmar träning, 600 mil cykling, 120 mil löpning och en massa annat roligt.

Men innan bildkavalkaden vill jag tacka alla underbara människor jag har haft förmånen att få träna och träffa! Ingen nämnd och ingen glömd, I löv jo all!

2016 väljer jag att kalla det året jag satte det personliga rekordens år men nya PB i stort sett alla tävlingar jag var med på. Det är fantastisk känsla att känna sig stark! Vakna och känna sig stark när du stiger upp! En känsla jag hade men tappade under hösten. Den känslan är nu på väg tillbaka och kom bli mitt mantra tillsammans med 2 andra ord.

Stark, Glädje, Upplevelse

Stark - Känna sig stark. Att träna regelbundet, äta en ren kost på vardagen, att våga göra saker annorlunda och utmana sig själv.
Glädje - Glädjen är motivationen som gör att jag presterar.
Upplevelse - Livet är ett äventyr och du skall aldrig vara rädd att testa nya otrampade vägar. Upplev livet tillsammans med andra människor. Ensam är inte stark.

Nu tar vi och spöar skiten ur 2017!


En skön distansrunda i februari med goaste gänget - RCV!

BTD - Big training day. En goo dag med mycket träning och glada triatleter 
En av flera sköna pass innan Vätternrundan. Fantatisk vår!



Le Peleton - Rise and Race kl 0700. Underbart är kort!

Stockholm Velothon. En rolig resa med tufft gäng :-)

Å så det var det den där sommaren. Underbart lång och skön.

Vacker höst! 

När du gör saker i grupp som är det okej. Tidig distans morgonlöpning innan frukost en lördag i November.

En episk avslutning. Tack som fan Kent! Symboliserar även sluttiden på Vätternrundan!

Helvete vad vi cyklade. En mer stabil avslutning får du leta efter. När det gällde att gräva i källan gjordes det och jag har aldrig cyklat snabbare runt den där sjön. Grymt genomfört med grymt gäng! 7:47 

Det är viktigt att ha roligt även när benen börjar lessna på ens dumheter.

Mallis. Episk resa med episkt folk. Magmusklerna fick jobba hårdare än benen på denna resa.




Kalmar Ironman, det var ju bara roligt. Den avslutande löpningen var bara rolig.
Javisst den var tumg men bästa supporters och det grymma vädret gjorde sitt. Nytt PB med 11:06. 



Första löptävlingen. Sandsjöbacka 22km i äkta vinterväder. Kallt, isigt och jag fick spö av brorsan.


/Asken

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Norrland och Mockträsktempot

Viva La France - Del 2

Rejs report Ironman Nice