Hallå där 2014!

Så där ja! Då var 2014 här. 2013 var händelserikt! Sommaren var den bästa på flera år, vi byggde altan, vi klämde 3 bröllop, det var en massa träning och tävlingar givetvis! Under 2014 kommer denna blogg leva mera med tanke på målen satta!

Som seden tillhör vill jag nu fylla bloggen med en stunds reflektion över 2013 och några tävlingshöjdpunkter..

Jag och brorsan sprang Icebug Winterrun i Januari! Kallt men ett mycket trevligt lopp så där i vintertid. Kul start på 2013!

Vätternrundan med Lapierre Rooster Club. Äran till säsongen 2013 bytte jag upp mig till en av Lapierres vassaste hojar. Vilket lyft! Hur skön som helst att cykla.

SUB8 sprack med 7 minuter men vägen fram till mållinjen var grejen och förbannat roligt. Sicket gott gäng! Det blev en härlig mix av stenhårda pass med blodsmak och några softa solskensrundor med mycket tjöt. Precis som det skall vara. Ska välja ett minne så var det "solskensrundan" som gick över förbi Karl-Gustav. Hamnade i ett vägbygge som slutade med att dryga 30 personer knatade med en cykel på axeln över en sandhög. Man skulle varit där för att förstå :-)
Vad det gäller Vätternrundan gjorde vi några misstag som kostade oss 7minuter. I år blir det att rätta till dessa och då kommer det att gå hela vägen. Med starten kl 13:11 finns alla förutsättningar att klara det.
Jag och brorsan innan start, VR 2013.

Vätterntriathlon. Vilket race. Insåg att jag inte skrev en race rapport på detta så här kommer en mini variant.Bra arrangemang! Men vädret var helt obegripligt svängande. Regn, hagel, åska, solsken, blåst, det mesta helt enkelt. Jag nådde inte mitt mål här på grund av dålig löpning. Inga ursäkter, bara dåligt löptränad.

Öloppet. Jag och Anna simsprang Öloppet i augusti. Vi båda var helt novisa "swimrunners". Ett fantastiskt roligt lopp i hyfsat väder (om vi stryker vinden) och havet fullt med maneter. Öborna var helt fantatiska som hejade hela loppet. Åter igen största tack skall damen på flakmoppen ha :-)
Det kommer definitivt bli fler swimrun tävlingar fram igenom (med tanke på att de poppar upp som svampar just nu).
En bränd arm.. ni ville inte se den andra...
Hamburg Cyclassics. Cykling blir inte roligare än så här. Punkt.

Ett händelrikt år som slutade på 400 timmar träning och tävlingstimmar.

Totalt tid:24054 min / 16d 16:53:42
Total sträcka:6282,84 km
Antal träningspass:350
Antal dagar med träning:278 (75,5% av 368 dagar)



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Norrland och Mockträsktempot

Viva La France - Del 2

Rejs report Ironman Nice