15 dgr kvar...

Känslan just kan beskrivas i orden: Ångest, nervositet och förväntan.
Jag har nu tränat och förberett mig sen mer eller mindre sen hösten 2010. Det var kanske först efter resan "Down under" som det verkligen satte fart. Att genomföra denna utmaning med 750 andra skogstokiga människor skall bli riktigt kul. Jag har ingen aning om hur jag kommer tackla resan i knopp och kropp, troligtvis blir det en terapilektion utöver det vanliga :)

Det har blivit mil på en sadel, mil i löparskorna och en del paddlande i vattnet. Så här i efterhand så hade jag villjat kanske utökat träningen lite mer runt simningen... Får lita på mina simfärdigheter.

I går stack jag ut i hellregnet för en skön löpartur. Trots att jag var dygnsur rakt igenom var det en skön känsla i hela kroppen som jag kommer ta med mig när står på startlinjen om 15 dgr. Kalmar Triatlon - Järnmannen! Enligt Jonas Colting (ultratrialist) så är Järnmannen och tävlingen "ö till ö" de tuffaste endagsracen du kan göra i Sverige. Hua.... överlever jag detta så kanske det blir en ö till ö :)


Glatt var det här!



To be continued...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Norrland och Mockträsktempot

Viva La France - Del 2

Rejs report Ironman Nice