Målen 2014




Sitter och slickar mina sår. Dagens långrunda löpning slet hårt. Mot slutet kände jag mig som en gammal skralltig gubbe. Stel, kall med två stelopererade ben. Hurray! Fast det var en trevlig runda i stort sett hela tiden. Sprang med trevligt sällskap och då går tiden fort.

Tänkte lite på 2014 års mål under sista delen av rundan (då jag sprang själv) och hur fantastiskt kul det skall bli! 3 stora mål som kan kräva att fysiken på topp och pannbenet är vältränat.

Gänget förra året. Mat efter målgång. Tidig lördagmorgon.


Vätternrundan - SUB8
Tredje gången gillt! Vi har missat målet 2 ggr med 6 och 7 minuter. Men i år är det annorlunda. Gruppen eller laget för denna prestation har ett helt annat fokus. Motivationen är på topp och känslan är att nu ska vi ta och putsa till den där tiden! Kommer vara jobbigt och göra ont men i år har vi alla fördelar på våran sida. Starten kl 13:04 på lördagen kommer vara till vår fördel. Tänk, vi kan alltså ta en sovmorgon, äta en stabil frukost OCH lunch. Risken finns för en liten lunch nap också.


La Marmotte - överleva
Tja vad skall jag säga. Hinner fira midsommar sedan är det ner till Frankrike och de klassiska bergen från Tour de France. La Marmotte klassas som en av de tuffaste endagsloppen som du kan göra som motionär. Det är inte helt ovanligt att gamla bergsgetter från Touren dyker upp och kör. 5000hm på 175km säger allt. 3 HC berg. Jag har respekt för backen uppför men livrädd för färden ner från bergen! Loppet kommer bli en upplevelse och jag skall försöka att njuta den sista biten uppför Alp De Huez.


Kalmar Ironman- Nu är det dags för SUB11
Det har hänt en del i Kalmar sen sist jag var där 2011 och körde den såkallade Järnmannen. Nu har tävlingen en helt annat status och helt annan bana. Ska bli grymt kul och mycket av träningen kommer givetvis vara fokus på denna tävling. Denna hösten har det varit fokus på att få ordningen på simningen och jag vågar påstå att det börjar ta sig. Så målet på SUB11 kommer bli tufft men vad vore livet utan tuffa mål och utmaningar. Motivationen är där och viljan!

Förutom dessa kommer det bli en del småtävlingar för att bereda banan på bästa sätt. .. To be updated!

Njut av söndagskvällen mina vänner!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Norrland och Mockträsktempot

Viva La France - Del 2

Rejs report Ironman Nice