Avklarad: Icebug Winter Run 2XU Ismilen

Känslan så här efter är... nöjd. Det gick verkligen inte fort men det var inte planen heller...

Det blev en tidig morgon upp till Götet för att fixa efteranmälan och stämningen var mycket god i bilen.
Väl framme mötes vi av -5 grader och en satans kall vind. Slottskogen var perfekt arena för detta evenemang och arrangemanget mer seriöst än vad jag hade väntat mig.

Runt start/mål området hade arrangörerna satt upp ett gäng kåtor som dels funkade som kansli, omklädningsrum och värmehus.


Gissningsvis skulle jag tro att vi var ett 70 tal som sprang första upplagan av detta race. Banan var designad av en orienterare... vilket märktes. Knappt hann vi springa första kilometern innan stigningen upp till första utsikts platsen började. Sen var det in i skogen på småstigar och röja som gällde. Jag körde odubbat vilket gav det hela lite mera spänning eftersom jag fick parera balansen på is och löv emellanåt.

Efter skogsturen var det slätt en stund innan vi passerade sälarna och rakt uppför till nästa utsikts plats  Erkänner att jag fick gå uppför denna. Fanns inte mö fäste att prata om. Sen var det ner och upp och ner och upp och givetvis skulle vi passera ytterligare en utsikt plats :)

Efter att ha  avverkat ett varv på 5 km skulle det hela upprepas en gång till. Härligt!

Banan tog mig 58:44 att slutföra och jag är nöjd med detta med tanke på banan och halkan. Sen var det en förbaskat rolig bana trots allt. Det är fint när snoret fryser längs med kinden och benen bultar. 

Brorsan gjorde också ett bra race och kom in ~4min efter. För att fira det hela blev det en rejäl hembakad rågfralla med brie & salami samt tillhörande kaffe.., kändes dock sådär med frusen gurka i mitten :)

Brorsan värmer sig vid elden i kåtan.
2 glada löpare efter målgång

Med lätta löpsteg
/Andreas


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Norrland och Mockträsktempot

Viva La France - Del 2

Rejs report Ironman Nice