Varbergsloppet och tankar

Så här några dagar sent kommer en race-rapport på Varbergsloppet.

Dagen till ära visade Västkusten upp sig från sin bästa sida. Varmt och gott helt enkelt. Detta gjorde nog en del för antalet deltagare då Varbergsloppet lockade i år hela 1725 personer till start. Jag själv cyklade ner och tog en spontan efteranmälan efter att suget att springa blivit för stort. Började dock dagen med lite sim i havet för att mjuka upp kroppen och få en skön start på lördagen. Klart vatten och knappt några brännisar.

Vid start sprang jag på en del känt folk och man blir alltid lite taggad att jaga folk :-)
De första kalorimetrarna startade jag alldeles för hårt. Banans första 4km går långsamt uppför och vid 3 fick jag släppa av lite. Nånstans runt 5 km började det kännas ok igen och jag hittade en rytm. Det var med en go känsla att trumma på längst med havet och jag började inse att nytt Pb kan vara på intåg. Sporrad av tanken kunde jag öka lite till men med en go känsla hela tiden. Väl i mål så visade klock 45:41. Nytt PB på milen. Gött.


Med detta i bagaget känns nästa veckas Ironman i Zurich väl förberett. Jag känner mig stark och resultaten har innehållit många PB detta året. Nu gäller det att putsa lite försiktigt i kanten och njuta av de sista dagarna. Längtar till starten nästa söndag att få stå i starten ihop med 2500 andra personer. Love it!

/Ask

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Norrland och Mockträsktempot

Viva La France - Del 2

Rejs report Ironman Nice