Det drar ihop sig

Helgen som kommer är startskottet för några helgers tävlande. Snacka om att man har längtat att få slänga på sig en nummerlapp.

Nu på Söndag är det Vattenfall Cyclassics som gäller. Europas största cykeltävling. Platsen för tävlingen är Hamburg. Avstängda vägar (något vi svenskar inte är bortskämda med) hela loppet och hög fart rakt igenom. För min del tror jag det är 6e gången jag kör race och tredje gången i startgrupp A. I år är det 20 års jubileum och det kommer vara en del happenings kring det. Från Varberg har vi fyllt en buss som rullar ner. En stor blandning cyklister med olika ambitioner. I bloggen finns det några gamla race-reports.

En bild från 2014. Snabba gubbar njuter av en kall i mål.

Efter Cyclassics väntar Tjörn Triathlon. Denna tävling som jag har hört och läst massa positivt om. Vi är ett gäng från RCV som skall köra detta race. Jag har inga ambitioner i loppet utan jag vill mest testa att köra. Blir också startskottet för nästa års satsning.

Sist men inte minst....helgen efter det vankas Tre Berg. En helt ny tävling/motionslopp på svensk mark, runtomkring Skara. 180km och 1800 hm. Smaskens. Vi är 4 stycken som kör tävlingsklass och ett trettiotal som kör motionsloppet från RCV. De 2000 startplatserna sålde slut som smör i solsken och ambitionen är stor från de som anordnar tävlingen.

3 smaskiga helger vankas som sagt. Men det är inte utan att jag blickar fram till nästa år redan. Detta eftersom jag har redan spikat 2 stora mål. Vätternrundan och Ironman Kalmar. Ambitionen kommer ligga högt och jag hoppas kunna pussla ihop träning, familj och jobb på ett bra sätt med planering och prioritering. Mer om detta fram igenom.

/Andreas

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Norrland och Mockträsktempot

Viva La France - Del 2

Rejs report Ironman Nice