2 veckor...

Första måndagen efter semestern...2 veckor kvar innan det är dags för Ironman Kalmar.
Det har tränats, funderats och analyserats. Jag har hållit mig skadefri och frisk.... tills nu.
Jag sitter nu 2 veckor innan start med en förkylning! Vad hände där? Det ingick inte i planen. Vem fasen godkände det??

Dock känner jag mig lugn trots allt. Tanken var att dra ner på tempot ändå. Men kanske inte på detta viset. Nu är det fokus på att sova tillräckligt, äta, promenera och stretcha. Hoppas kunna hinna köra några goa pass innan. Men passen kommer bara inrikta sig på att hitta en go känsla och njuta att det är snart dags. Den där dagen man funderat på i ett år lite drygt. Att få röra på sig en hel dag. Simma i vattnet som en fisk, flyga fram på hojen som en väloljad blixt och springa som en gasell.

För att det går inte annat än att vara toklladdad med alla kompisar som har avverkat Ironmans före mig. Lite orättvist tycker jag :-) Sicka hjältar. Att höra deras resa smittar och kryper in under skinnet.

Med 2 veckor kvar funderar man också på alla dessa goa pass som gjorts för att komma hit! Kunde inte låta bli att smiska in några av dem.... de är så många. De där passen man sparar i en ask och tar fram när det regnar och blåser ute och på dagen när det snöar.

Le Peleton, Rise and Ride early morning

SUB träning inför vättern
Simstadion!
En sjö i Norrland!

Mallis, älskade Mallis!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Norrland och Mockträsktempot

Viva La France - Del 2

Rejs report Ironman Nice