Dan före Dan

Med drygt bara 11 timmar kvar till start sitter jag här. Jag har gjort min hemläxa. Tränat, förberett mig, försökt hålla mig till planen. Jag har fått mitt åkband vid registreringen, lyssnat på briefingen och checkat in min blåa "mean machine from Sheffield" med tillhörande race påsar. Nu behöver jag "bara" sova för att imorgon ha kul en hel dag!!

Uppladdningsdryck. Rödbetsjuice och Bikarbonat :-)

Cykeln incheckad och väntar på att få döna fram!



Prebriefing... Kalmar Tennishall full med ca 2500 atleter från flera olika länder

Inför stora triathlon tävlingar (kan gälla mindre också för den delen) så har jag identifierat 4 stadier du går igenom.

1. Analysfasen. Inträffar emellan 1-3 veckor innan. Du funderar på upplägg, om du behöver justera cykeln, ny sockar? Vad skall jag äta? Kunde jag tränat mera löpning? eller mindre? Vad skall jag äta? osv..

2. Ångest/Nervositet. Fasen jag skulle tränat mera. Jag är förkyld, tävlingen kommer gå åt pipsvängen. Varför pillade jag på cykeln? Hur tänkte jag när jag flyttade fram sadeln. Denna fas inträffar från 3 dgr innan fram till incheckning av cykel.

3. Bubblan. You are in the zone! Inget kan slå dig! Det enda du vill är att få ur all plutonium ur kroppen! Stadiet kan påminna lite om hulken. DU känner schtark! men är mindre kontaktbar för andra. Denna känsla brukar hålla i sig nånstans fram till 2 mil in på löpningen :-)

4. Pannben. Inträffar med 2 mil kvar på löpningen. Håll ihop :-)



Imorgon kan ni följa mig på http://eu.ironman.com/triathlon/coverage/detail.aspx?race=kalmar&y=2016#axzz4HnsIkYmQ klicka på athlete tracker och använd Ask eller 1150 i sökningen.
Min fru kommer göra några försök att uppdatera via min FB-sida om hur det går.


/Andreas


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Norrland och Mockträsktempot

Viva La France - Del 2

Rejs report Ironman Nice