Klämdagens urmoder!

Fredagen efter KristiHimmerlfärds, klämdagarnas klämdagar.
Det blev tidig uppgång med lilltjejen vid 5. Planen idag var att simma lite, cykla lite och springa lite.
0645 bar det av till simhallen. Plaskade 30 minuter effektivt. Som alltid ver det en del folk men jag fick knött ner mig i en bassäng med lika snabba simmare. Hemma igen 0737. Pumpade upp däcken på tempohojen.
bytte om till cykelkläder. Rullade upp till Träslövs kyrka och mötte upp Roosters Vätterngäng. Många glada och det blev en del tjöt. Rullade med dem en stund där bak innan jag bestämde mig att rulla på i eget tempo och rullade förbi och vidare.

I falkenberg svängde jag av mot Långås. Det var en vacker morgon. Lite småkylig men sol och blå himmel slår det mesta. En bit inåt den halländska bygden stannade jag kort för att ett kort och en banan. Korna brydde sig nämnvärt :-) Väl hemma visade sniitet på drygt 34 och 75km rullade. Helt okej med tanke på backarna.



Väl hemma var det bara att ställa in cykeln och byta skor. Ut med och löpa med lugnt tempo på ca 5:30 tempo. Benen kändes hyfsade hela vägen. Lite blåsigt med herregud, det är vackert.


Strax innan lunch var jag hemma efter en runda på drygt 13 km. Kände mig pigg när jag kom hem. Märktes att korttidsfastan har fått kroppen och ställa om sig. Var inte nämnvärt hungrig under förmiddagen efter en frukost vid halv sex. Nu blir det ta lite lugnt innan söndagens Jubileumslopp.

/Andreas

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Norrland och Mockträsktempot

Viva La France - Del 2

Rejs report Ironman Nice